TÕRAVERE OBSERVATOORIUMI KÜLASTUS

28. november algas meile ning 4.klassile tavaliselt, kuid ootusärevalt, sest ees oli ootamas klassiõhtu ja Tõravere observatooriumi külastus.

Kohe peale tunde alustasime klassiõhtutega. Seekord otsustasime, et teeme  klassiõhtud eraldi. Klassiõhtul mängisime palju ning sõime ka 🙂

Paar tundi hiljem pidime hakkama sõitma Tõraverre. Ka reis kulges lõbusalt.

Kohale jõudes oli meid ootamas giid. Kõigepealt  tutvusime suure peamajaga. Seal näitas giid meile Eesti randadest kokku korjatud kividest laotud mosaiiki. Mosaiigil kujutati Eesti rahvaastronoomia tähtkujusid. Peale seda tutvustas ta  veel natuke peahoones majas olevaid objekte ja vaatamisväärsusi.

Peamajaga tutvumise järel ootused laes! Me suundusime suure teleskoobi juurde! See oli peamajast natukene kaugemal ning sinna pidi jalgi minema. Sinna kõndides olid tee kõrval erinevad okaspuud (planeedid), mis tähistasid sümboolselt planeetide kaugust üksteisest ja Päikesest. Sisenesime ühte majja, kus ülemisel korrusel oligi suur teleskoop. Selleks pidime me mitu korrust kõrgemale vantsima. Üleval avanes meile tohutult uhke vaatepilt – Põhjamaade suurim teleskoop! Saime seda natukene uurida. Kahjuks oli sel päeval pilvine ning vihmane, mistõttu ei olnud võimalust tähti näha. Lohutuseks näitas giid, kuidas kuppel keerleb.

Peale teleskoobiga tutvumist läksime stellaariumi. Seal tutvustas giid meile kõigepealt lähemalt Marssi, seejärel  rohkem teada ka teiste planeetidega. Giid näitas arvuti abil satelliitpilti sellest,  mis oli taevas samal hetkel, kui meil olid pilved ees ning taevast vaadeldes nähtavus halb.

Planeetidega tutvumise järel hakkas meie ringkäik lõppema. Kes tahtsid, said veel nö suveniire osta. Tänasime giidi toreda ning hariva ringkäigu eest ja kõndisime tagasi peamaja poole, kus ootas meid buss. Kooli juures ootasid meid vanemad, kes olid aegsasti meile järgi tulnud.

Meile meeldis see üritus väga ning tore oli lähemalt universumiga tutvuda! 🙂