REIS PÕLTSAMAALE JA OLUSTVERRE

Loodusreis Põltsamaale ja Olustverre sai teoks 27.-28.mail. Kohale jõudes kohtusime giidiga. Ta rääkis meile ajaloost. Näiteks et varem oli seal tõstesild, aga nüüd on tavaline. Saime teada, et see müür on ruudukujuline ning suurusega 1 hektar. Praegu asub seal müüride sees kirik, mis on hästi säilinud kuna erinevalt tolleaegsetest kirikutest, mis olid tehtud laohooneteks või lausa mahapõletatud, seda kirikut hoopis remonditi ja hoiti heas seisukorras. Rääkisime kultuurikihist, mis on peamiselt inimeste jäljed – ehitusjäägid, mahaajatud asjad jne. Vaatasime kunstipoodi, sest seal tegeldakse praegu peale tööpäeva kunsti ja käsitööga. Seal oli veel väikene maja, mille olid samuti loonud jällegi kunstnikud. Veel oli muuseum, kus oli Põltsamaa elanikud kogunud infot oma kogukonna kohta ning toonud erinevaid esemeid – jagus kõike varajasest Eesti ajaloost kuni Balti ketini. Jalgsi kõndides nägime kalapääsu, mis lihtsustab kaladel rännata ühest kohast teise. Nägime korgipuud, mis oli väga erilise tekstuuriga. Kui olime vaatamisväärsused ära vaadanud, oli aeg lõunatamiseks kohvik Rivaalis.

Sõitsime Põltsamaal ringi ning giid rääkis taustaks olulist infot. Vahepeal tegime peatusi, näiteks käisime Seinamäel ning veel sõjapaikadel, kus sai määratleda, kes kus tuli sõja ajal jne. Pärast läksime küünlavabrikusse, kus rääkis meile šveitlane (väga humoorikas) sellest, kuidas valmistatakse küülaid ning ajaloost. Nende firma töötab aastaringi, erinevalt mõnest teisest firmast ning lisaks on neil väga pikk ajalugu. Saime valmistada küünalt ning selle koju kaasa võtta. Saime teada, et põhiliselt nad kasutavad loodusaineid, aga kui aine selleks ei sobi, siis kasutavad keemilisi. Loodusaineid ei saa siis kasutada, kui nad kas muudavad põledes lõhna ebameeldivaks või lausa üldsegi ei tunne seda. Küünalde algmaterjalid olid pärit Saksamaalt ja lõhnad Prantsusmaalt. Selleks päevaks olid reisid läbi ning sõitsime Veneveresse, et panna püsti oma telgid ja ööbida.

28.mail sõitsime Olustverre, et osaleda õppeprogrammis. Kõige esimesena olid loomatopised ning infot ka erinevate loomade kohta. Sai hobuse seljas ratsutada, kui selleks soov oli, sai katsuda küülikuid ning näha närilisi, kanalisi jne. Veel tegime Olustvere mõisas leiba ning saime leivakakukesed pärast tagasi koju viimiseks. Reisi lõpetas Hüpessaare matkarada. Kes soovis võis rabalaukasse ujuma minna. Nägime erinevaid raba moodustisi ning üldsegi raba on väga kaunis koht!

Kokkuvõtteks on väga huvitav meie igaastane traditsioon käia kuskil reisimas. Konkreetne reis oli põnev ning saime teada päris palju uusi fakte, ainult ilm vedas alt.