SÜDAMEKUU PÜHAJÄRVE PÕHIKOOLIS
SÜDAMEKUU PÜHAJÄRVE PÕHIKOOLIS
SÜDA, SÜDA, TUKSUB, TUKSUB,
AINULT VÄLJA TA EI KUKU.
KUI SA JOOKSED, TRENNI TEED,
SÜDAMELE HEAD SA TEED.
SEST KUI SA VAATAD TELEKAT, ARVUTIT VÕI TELFAT,
AASTA PÄRAST KINDEL SEE, SUL SÜDA PÄRIS KEHVAKE
KUI SA TAHAD TERVISLIKULT SÜÜA,
SIIS OLEKS PAREM KOHE KRÕPSUD MAHA MÜÜA.
SÜÜA SA VÕID PORGANDIT,
KURKI KUI KA TOMATIT
EEVA MAI EENSALU, 4.klass
Aprillikuu oli meie koolis ja lasteaias südamekuu ja seetõttu soovisime selle kuu jooksul veelgi enam tähelepanu pöörata liikumise tähtsusele. Südamekuu raames tegime kooli võimlasse temaatilise seina ehk tutvustava sein- miks on vaja liikuda? Muutsime tavatunnid aktiivsemaks ehk näiteks tõusime aeg-ajalt tunnis oma toolidelt püsti, sirutasime endid ja tegime kümme kükki vms.
Klassijuhatajate eestvedamisel toimusid klassidel ja ka lasteaial matkad loodusesse, iga klass matkas vabalt valitud kohta. Näiteks käisid 6.klassi õpilased koos klassijuhatajaga jalgrattamatkal vesikardinate juurde. See toimus, teisipäeval, 12.aprillil. Ilmaga neil väga vedas, oli väga ilus ja soe. Kooli juurest hakkas 6.klass liikuma peale kuuendat tundi. Matka sihtpunktiks oli Märdi Vesiveski. Seal oli tõeliselt ilus, kuna kevadel on palju vett ka, siis olid vesikardinad eriti võimsad. Koha peal tegid nad palju pilte, kõndisid ja uudistasid ringi ja tegid kerge pikniku-istumise. Seal sai soovi korral iga üks, visates mündi, soovida mõne soovi. Veel mängisid nad ümber lõkkeplatsi vahvat kullimängu ja peagi oli aeg hakata tagasi liikuma. Matk oli tore ja kõigile meeldis.
Ka lasteaia mõlemad rühmad (sõime- ja liitrühm) tegid ühise buss- ja jalgsimatka vesikardinate juurde, aga lisaks sellele käisid ära ka seinamäel. Seal saime veidi mäkke ronida, mängisime sabakulli ning tegime mõned vahvad teatejooksud ning päris lõppu jäi otsimismäng, lapsed pidid üles leida erinevat värvi tähed ning need tähed kokkupannes saadi lõpuks kokku- APRILL SÜDAMEKUU. Lastele matk väga meeldis, külastatud kohad olid huvitavad, ka suure bussiga sõit oli elamus omaette ning kõigele lisaks nägime jalutades veel ka erinevaid loomi nagu ponid, kanad jne
Algklasside õpilased koos klassijuhatajatega ning lasteaia lapsed koos kasvatajatega pidasid südamekuu raames liikumistabelit, mida kutsusime südametabeliks. Iga õpilane sai nädalapäeva peale kleepida südame, kui ta oli olnud aktiivne Algklassi (1.-4.kl) õpilased koos klassijuhatajatega ning ja lasteaia lapsed koos kasvatajatega tegid oma klassiruumi seintele tabeli (A4 leht), kuhu iga nädalapäeva peale märkisid südametega ära, kui liikuvad nad antud päeval olid (nt kui laps käis esmaspäeval jalgpallitrennis, siis südame peale oli kirjutatud jalgpall ja ta kleepis selle esmaspäeva peale, kui ta samal päeva käis või tegeles veel millegi muuga nt käis jalutamas vms, siis kleepis teise südame ka ja nii sai nädala kokkuvõttes õpetajatega ülevaate, kes kui aktiivne oli, kui palju head keegi oma südamele erinevatel päevadel tegi jne). Kuna iga üks meisterdas selle tabeli endale ise, siis võib öelda, et need kõik nägid välja erilised ja vahvad. Tabelid olid pungil südameid, mõni päev oli kohe nii täis, et vaat et ei mahtunudki kõik südamed peale. Seega võib öelda, et antud tabeliga saime veelkord ja piltlikult toonitada liikumise tähtsust ja samas oli lastel silme ees, kas ja kui aktiivsed nad siis ikkagi on.
5.-9.klass, kasutades oma nutiseadmeid, filmisid ja panid kokku õpetlikud videod teemal: miks nende arvates on vaja liikuda, selle positiivsest mõjust jne Neid videosid näeme alles maikuu keskpaigas, kui on õpilaste kogunemine, aga võin öelda, et kõrvalt olen ühtteist juba näinud, lastel on lennukad mõtted ja lahedad teostused, nii et kindlasti on, mida vaadata.
Kuigi oma tervise peale tuleks ikka iga päev mõelda, siis loodetavasti südamekuu aitas veelgi enam kaasa sellele, et me tähtsustaks igapäevast liikumist ning selle positiivset mõju meie tervisele ja heaolule.