,,SPEKTER” NOORKOTKASTE JA KODUTÜTARDE SUURLAAGER 9-13 JUULI LAMMASMÄEL

Esimene päev

Hommikul sõitsime kell 8.10 Sangastest Lammasmäele, et saada osa suurlaagrist ,,Spekter”, kus osaleb 1000 noorkotkast ja kodutütart, pluss veel külalised, kes on pärit kas Poolast või Leedust. Külaliste all olid veel ka nii-öelda mitte-noorkotkad. Lammasmägi, kus meie telkisime, on üsna tähtsa tähendusega. Seda mäge on kasutatud juba 11000 aastat! Kõige esimesena tegime piduliku avarivistuse, mis oli koos kõnede ja piduliku noorkotkaste ja kodutütarde vormiga. Pärast tulid meeskondlikud mängud, mis pidid ühendama meeskonda. Need kõik olid väga huvitavad, mängude hulka kuulusid tuntud klassikalised mängud: mida ma kaasa võtan, kui lähen kuule, telefonimäng, sabakull. Lisaks olid erinevad mõtte- ja füüsilised ülesanded. Siis tuli õhtusöök ja oli meie kord valmistada ette NK ja KT tutvustusõhtu. Meie ülesanne oli teistele selgeks teha kaitseliidu inimesed ja malevad. Kõige paremini said hakkama poolakad, kes hakkasid aru saama skeemidest. Nendega oli üsna lõbus: nt nad arvasid, et meie president on mees ja nad pakkusid mitu korda Jüri Ratast. Tänu nendele saime harjutada inglise keelt ja nii meie punkti koht lõppes. Veel oli vaba aega, magama läksime kell 23.00 ja nii lõppeski see päev!

Teine päev

Teine päev algas hommikusöögiga ja pärast läksime matkale. Seal õppisime tundma erinevaid taimi nagu nt kanarbik, härjasilm ja naistepuna. Veel räägiti nende kasutamisest. Siis küsiti meilt erinevaid puid ning mille pärast peaks kitsede ja põtrade arvukust vähendama. Mändide kohta saime teada  fakti, et jäävad ainult elama suuremad, kuna suuremad männid varjavad valguse ära  ning väiksemad ei saa piisavalt valgust, et elada. Lõpus saime mängida mängu mida giid oli välja mõelnud: sa pidid ise välja mõtlema, mida sa küsid matka teema kohta. Pärast pidid teiste küsimustele vastama. Ning nii kaua, kuni olime laagriplatsil  kestiski matk. Vahepeal oli veel lõunasöök  ning siis oli aeg Rakvere linnust külastada. Alguses tutvustas meile giid keskaja tapmist. Näidati erinevaid piinamisriistu nagu nt piinarikas surm käe venitamise teel, kuni kõik rebeneb. Järgmises toas oligi surm. Meile tutvustati ka  maali, mis näitas, et ei ole olemas surematuid. Siis tuli üks surma animatsioon (loomulikult ootamatult) kottpimedas, mis tõi luukere esile. Ühe külaliste armastatuima atraktsiooni põrgu ringkäik ei ole soovitatav nõrganärvilistele ja klaustrofoobidele. Põhjus on väga lihtne: lihtsalt pimedas kiiresti kõndides tekib  hirmu tunne ja vahepeal on tunne, et jalad ei kanna ning ei tea kuhu astuda. Ning muidugi aju teeb oma töö eriti ehmatavatel kohtadel – see kõik teeb sellest koha, kus sa ilmselt pole käinud. Siis saime näha ajaloolist marssimist ning kuulda vana kahuri pauku. Pärast sai valmistada püssirohtu vana retsepti järgi. Siis pandi see põlema ja see ajas välja sellist tossu, mida ei tohtinud sisse hingata 5 minutit. Lugesime veel meie isa palvet. Lõpuks läksime linnuse tippu, et saaks nautida ilusat vaadet Rakverele. Päeva lõpus oli veel lõkkeõhtu, kus esines veel president. Ta esines oma rõõmsa häälega, et tuua meile motivatsiooni, ning siis oligi laulude kord. Laulmist saatis bänd ning kõik laulud olid klassikaliselt tuntud. Õhtu lõppes muusikaliselt ja oligi järgmise päeva kord.

Kolmas päev

Nagu ikka algas päev hommikusöögiga. Pärast oli käsitöö, kus õppisime käepaela tegema – algus oli küll raske, aga kui said selgeks, on see väga hea ajaveetmine. Hakkasime tantsu õppima, et saada selgeks õhtuseks esinemiseks. Kombinatsioonid olid lihtsad, aga rütmi järgi tantsida on teine asi: selle jaoks meil kulus päris palju aega. Vahepeal oli vaba aega ning oligi siis selle ühistantsu aeg. Ühistants venis hilisõhtuni, kuna oli vaja veel lihvida asju ning moodustada EV100 ning päev lõppes jalgpalli filmi õhtuga.

Neljas päev

Neljas päev oli spordipäev. Juba hommikul oli seda tunda: 1 km jooks, hommikuvõimlemine, 15 kätekõverdust ja 10 kükki. Muidugi oli seda ka hommikusöögist tunda: söök oli kergem kui tavaliselt – seekord oli müsli ja krõbinad piimaga ning võileivad. Spordipäev oli jagatud meeskondade  ja individuaalalade vahel. Mina ise alguses olin individuaalaladel, kus oli 17 erinevat punkti, mõned näited: noavise, pallivise, vibu, laskmine, sangpomm, muusika jne. Ma ise väga palju ei  jõudnud ära teha, kuna pidin asendama jalgpallis kedagi teist. Muidugi olid selles süüdi ka pikad järjekorrad. Jalgpall oli küll tore (see ei olnud tavaline jalgpall, vaid suure kummipalliga) muidu võitsime kaks mängu ja ühega jäime viiki. Nii mängisime õhtuni. Õhtul esines Daniel Levi oma kontserdiga, show oli piisav, vähemalt midagi uut. Siis oli disko ja lõppeski päev.

Viies päev

Hommik algas asjade kokkupanemisega ning telgi ära viimisega staapi. Siis oli hommikusöök ja siis oli pidulik rivistus, kus kõik tähtsamad inimesed esinesid oma kõnedega. Kõige rohkem avaldas muljet poolakas oma kõnega, see oli hästi tehtud. Tänulik, ilus ja hästi tehtud, lisaks veel esitatud selge häälega. Ning siis oligi aeg koduteele minna ja nii ,,Spekter” lõppeski.

Kokkuvõtteks oli ,,Spekter” suur ja uhke ning hea söögiga. Andis uusi kogemusi ja uusi oskusi.