PROGETIIGRI ÕPILASKONKURSS “TULEVIKU ÕPPERUUM 2050” 

PROGETIIGRI ÕPILASKONKURSS “TULEVIKU ÕPPERUUM 2050” 

16.oktoobril toimus Tõrvas ProgeTiigri programmi raames konkurss, mille läbiviijaks on HITSA (Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus). See esmakordne konkurss pakub noortele võimalust tehnoloogias ennast proovile panna. Üritust juhtis Tõrva gümnaasiumi õpetaja Valdeko Kalamees.

Konkurss kestab 15.septembrist 2014 kuni 25.jaanuarini 2015, koosnedes kolmest põhietapist: oktoobris maakondlikud voorud esitatud tööde ülevaatamiseks ja tagasiside saamiseks (kõik tööd pääsevad siit edasi), novembris vabariiki esitatud tööde hindamine nii žürii kui avalikkuse poolt, jaanuaris superfinaal. 

Konkursile saab esitada loovtöö viies kategoorias: arvutianimatsioon või arvutimäng, robot ja tuleviku õpperuum, muusikapala “Koolikell”, 3D graafika, mobiilne äpp. Tööga koos tuleb esitada ka nn digitaalne arengumapp (näiteks blogi, kodulehekülg, ajaveeb vm). 

Meie koolis leidub programmeerimishuvilisi õpilasi, eriti 8.klassis. Kahjuks pole meil aga programmeerimisoskustega juhendat. Õpilane Ekke on juba varasemalt ise uurinud erinevaid programmeerimiskeeli ning teinud ka ühe programmi, mis arvutab kujundite pindalasid. Sel suvel otsis ta internetis võimalust, kuidas kõige lihtsamini saaks ise hoopis arvutimängu kokku panna ning leidis hea võimaluse teha seda Unity3d programmiga. Abi sai ta Youtubist. Õpetaja Karin teadis ProgeTiigri konkursist ja arvas, et ehk võiks osaleda, saagu mis saab. Ekke tegigi oma tiimi ja kutsus progema klassikaaslased Rometi, Eriku, Lauri ning 9.kl Kevini, kes on väga suur arvutihuviline. Poistel on siht Ekke alustatud tulistamismängu arendada. 

Maakondlikul üritusel oli osalejaid kolmest koolist kokku 9 loovtööga, põhijõud Tõrva Gümnaasiumist (kuus), Lüllemäe põhikoolist (kaks) ja meie. Tehtud loovtööd olid huvitavad – kolm koolikella (eriliselt julgelt esinesid Lüllemäe kooli tüdrukud; väga põnev oli Tõrva vanemate poiste just naturaalne laul kitarri saatel, nii et ka aastal 2050 ei pea kõik arvutipõhine olema, oli nende idee), mitmed arvutianimatsioonid ning kolm arvutimängu (mündijaht, teadmiste testija; meie tulistamismängule tekkis žüriil kohe hulgaliselt ideid, kuidas edasi arendada). Žüriilt saadi häid nõuandeid oma loovtöö paremaks muutmisel, samuti küsiti “mida õppisid juurde”, “mis oli kõige raskem”, “kuidas saab seda tööd pärast kasutada” vm. Kõiki osalejaid tänati kingipakiga. 

Ekke, Rometi ja Eriku mõned mõtted: „Me teeme arvutimängu, mis on sõjakooli kohta. Teeme mängu, kuna ennast huvitavad ka arvutimängud. Mängu tegemist alustasime kooli alguses. Eile käisime mängu esitamas ja seal oli palju konkurente. Me tegime ainukesena mängu kasutades Unity programmi.“

Karin Järv

VAATA 

 

You may also like...