OTEPÄÄ PIIRKONNA LASTE LOODUSLAAGER PIDAS TÄHTSAT SÜNNIPÄEVA

4.-6. juuli 2023. a. toimus Kappermäe seltsimajas 15. Otepää piirkonna laste looduslaager. Tänavune laager oli eriline, sest sünnipäeva tähistasime laagri vilistlaste abiga. Esmaabi õpetas Jõgeva kiirabi meedik Keity Rohtla, situatsiooniülesannete lahendamist parameedik Tanil Peeter Kangur. Lõkkeõhtul korraldasid mänge Maris Turb ja Liis Kangur ning viimasel päeval korraldas meile maastikumängu Joel Süldre.

Laagris on aastast aastasse toimunud linnulauluhommikud ja jalgrattamatk. Linnulauluhommikul Tarmo Evestuse juhendamisel pidid rühmad kõigepealt oletama, milliseid linde nad näevad-kuulevad. Retkel selgus, palju täppi läks. Jalgrattamatkal oli esimene peatuskoht Ilmjärve kirik. Meid võttis vastu kiriku võtmehoidja Priit Sibul. Noored said võimaluse ka kellatorni tõusta. Märdi veskil ronisime veekardina taha ja uurisime veeloomi Väikeses Emajões. Õppisime taimi ja tutvusime Hundikuru talli hobustega. Toidupajas võttis meid vastu perenaine Krista Tiido, kelle näpunäidete järgi tegime lõunaks lõkkesuppi ja küpsetasime pannkooke. Kõik tuli ise lõikuda ja kokku segada ning seejärel keeta-küpsetada. Maitses imehästi. Heleena Jõgi Pedajamäe külast õpetas meile taimedega kaunistatud küünlaaluste tegemist. Õhtu sisustasime aga Margiti ja praktikant Kristi Nigulase juhendamisel herbaariumi põhialustega tutvumisega.

Laagri lõpetas viktoriin laagris õpitu kohta koos vanematega ning ühine jäätise söömine. Iga laagriline sai mälestuseks enda valmistatud ja raamitud herbaarlehe.

Täname Otepää valda ja SA Keskkonnainvesteeringute Keskust laagri rahastamise, Saaremäe Kööki laagri toitlustamise ning laagri vilistlasi harivate tegevuste eest.

Pille Kangur, Peeter Kangur, Margit Turb, Tarmo Evestus, looduslaagri juhendajad 15 aastat