ÕPETAJATE PÄEV
Katkendeid üheksanda klassi õpilaste õpetajate päeva muljetest
“5. oktoobril oli meie koolis õpetajate päev. Meie, 9. klass, saime olla õpetajate asemel ise õpetajad. Päeva algul oli meie korraldatud aktus ning siis algasid tunnid. Minu arust oli see väga äge kogemus ja huvitav proovida astuda õpetaja kingadesse. Nii veider oli kuulda, kuidas mõned pöördusid mu poole kutsudes mind õpetajaks, aga see oli tore. Seista klassi ees ja ise tundi läbi viia oli minu arust vajalik kogemus, et aru saada, kui raske on tegelikult vahel õpetaja olla.”
“Minu tunnis probleeme ei olnud, aga kooli peal juhtus mõningaid probleeme. Üldiselt läks õpetajate päev hästi!”
“Õpetaja olemine oli päris lõbus ja tore, kuid ka päris hirmuäratav. Enamiku ajast läksid tunnid sujuvalt ja hästi. Õpilased kuulasid hästi sõna, kui ütlesin, et rahuneme nüüd maha, siis jäi klass kohe vaikseks. Väga tore oli ka uute õpilastega suhelda, kuna tavaliselt ma ei puutu kokku mõne klassiga, kes mul olid. Minule väga meeldis õpilastega tegeleda ja neid mingit moodi õpetada.”
“Klassi ees olles tundsin ma, et kõik vaatasid mu igat käeliigutust. Tahvli ees ma tavaliselt kirjutasin asju, mis võiksid õpilasi vastuseni aidata. Tore oli see, et paljud õpilased tegid tunnis kaasa ja käitusid hästi. Probleemiks olid mõned õpilased, kes ei teinud kaasa ja käitusid halvasti.”
“Õpetaja roll oli normaalne, õpilased käitusid hästi, said iseseisvalt käsitöötunnis hakkama.”
“Sain enda arust hakkama kõikide õpilastega, kes mind päeva jooksul külastasid. Igas tunnis tegime alguses need asjad ära, mis õpetaja oli määranud. Kui tekkis aega ja tööd olid tehtud, siis ajasime õpilastega juttu. Kokkuvõttes oli päev üpris äge ja mulle meeldis.”
“Kolmas tund oli neljanda klassiga muusika. Alguses kuulasime laulu, paljud laulsid kaasa. Pärast pidi seda vastama. Kõik peale kahe tüdruku said hea hinde. Viies ja viimane tund oli kunst. Kõik nad joonistasid ja palusid panna muusikat. Ma panin, sest ma olen hea õpetaja. Midagi ei juhtunud.”
“Peale teist tundi saime endale õpetajate toaks käsitööklassi, kus paljud 9. klassi õpilased olid süüa toonud.”
“Õpetaja oli iseenesest tore olla. Käisin teistes tundides ka ja ma võib-olla segasin teiste inimeste tundi. Muidu tunnis kuulati sõna, lubasin muusikat panna.”
“Mulle alguses ei meeldinud õpetaja asemel olla, sest kerge närv oli sees ja kartsin, et teen midagi valesti, aga pärast harjusin ära. Sain õpilastega hästi läbi ja ma arvan, et ma polnud kuri ja aitasin neid, kuidas oskasin.”
VAATA (Karin Järv)