REISIMULJEID PÄRNUMAALT

31.mail käisime algklassidega Pärnumaal ekskursioonil. Programmis oli külastada Kabli Loodusmaja ja Pärnu linnas asuvat Minizood. Ootasin seda päeva väga!

Ilm oli juba hommikul kell 8.00 väga soe ja päeva peale läks veelgi soojemaks.

Looduskeskuses vaatasime filmi „Märka merd“. See oli väga õpetlik film. Sain teada, et Eesti suurim vetikas on põisadru. Ta kasvab kuni 75 cm pikkuseks. Vetikas on nime saanud põite järgi, mis aitavad tal vees püsti seista. Hallhüljeste piim on äärmiselt rasvane.

Põnev fakt oli ka see, et Eestil, Lätil ja Leedul on kokku 1847 km rannajoont. Maailma kiireim ujuja  läbib selle 10-ne päevaga, hai 37 tunniga ja röövik 10-ne aastaga.Kui näed meres merikilki, siis pead teda aupaklikult vastu võtma, sest ta on pärit jääajast.

Pärast filmi läksime mööda randa matkama. Tore oli merevees ringi joosta ja kõndida. Agaramad jooksjad said ikka märjaks ka. Leidsime erinevaid merikarpe. Kõige rohkem leidis neid Sonja. Tema leidis veel ühe ogakala, keda me lähemalt uurisime.

Giidi abiga meenutasime ja õppisime piltide vahendusel kalu tundma.

Nüüd oligi käes lõunasöögiaeg. Pärast söömist tutvusime majaga. Nägime veebikaamera vahendusel, kuidas must-toonekurg ja merikotkas oma poegi toitsid. Neid vaadata oli väga põnev. Hüvasti Kabli!

Pärnu MiniZoos oli ülipõnev. Me saime silitada elusat tarantlit. See tundus algul jube, aga peagi olin julgem ja silitasin teda. Ta pidi olema vähem mürgine kui mesilane. Saime kätte võtta madusid. Õudne! Vahur lausa nautis, kuidas maod ta kätel olid ja ümber käe end kerisid.

Päev oli jõudnud õhtusse ja enne koju sõitu lubati lapsed üksinda pooleks tunniks suurde poodi. Küll see oli tore!

Ja hakkas pikk-pikk kojusõit. Päev oli vahva ja tore. Selliseid koolipäevi võiks rohkem olla.